Семинарская и святоотеческая библиотеки |
Афанасий ВеликийСимвол, рекше Исповедание, иже во святых отца нашего Афанасия, Патриарха АлександрийскогоЕсли кто хочетъ спастись, прежде всего надлежитъ ему содержать вселенскую [каѳолическую] Вѣру, которой если кто цѣлой и непорочной не соблюдаетъ, безъ всякаго сомнѣнія, во вѣки погибнетъ. Вѣра же каѳолическая сія есть: да единаго Бога въ Троицѣ, и Троицу во единицѣ почитаемъ, ни сливающе ипостаси [лицъ], ни существо раздѣляюще. Иная бо есть ипостась Отчая, иная Сыновняя, иная Святаго Духа: но Отчее, и Сыновнее, и Святаго Духа, едино есть Божество, равная слава, соприсносущное величество. Каковъ Отецъ, таковъ Сынъ, таковъ и Святый Духъ. Несозданъ Отецъ, несозданъ Сынъ, несозданъ и Святый Духъ. Непостижимъ Отецъ, непостижимъ Сынъ, непостижимъ и Духъ Святый. Вѣченъ Отецъ, вѣченъ Сынъ, вѣченъ и Святый Духъ: однако не три вѣчны, но единъ вѣчный; также и не три несозданны, и не три непостижимы, но единъ несозданный, и единъ непостижимый. Подобно сему: вседержитель Отецъ, вседержитель Сынъ, вседержитель и Духъ Святый: однако не трое вседержителей, но единъ вседержитель. Тако: Богъ Отецъ, Богъ Сынъ, Богъ и Духъ Святый: однако не трое Боговъ, но единъ Богъ. Равно: Господь Отецъ, Господь Сынъ, Господь и Духъ Святый: однако не трое Господей, но единъ Господь. Ибо, какъ особо каждую ипостась, Бога и Господа исповѣдать, христіанскою истиною понуждаемся: тако трехъ Боговъ, или трехъ Господей глаголати каѳолическимъ благочестіемъ возбраняемся. Отецъ ни отъ кого не сотворенъ, ни созданъ, нижé рожденъ. Сынъ отъ Отца Самого есть, не сотворенъ, ни созданъ, но рожденъ. Духъ Святый отъ Отца не сотворенъ, ни созданъ, нижé рожденъ, но исходитъ. Единъ есть Отецъ, [а] не три отца, единъ Сынъ, [а] не три сына, единъ Духъ Святый, [а] не три святыхъ духа. И въ сей Святой Троицѣ нѣтъ перваго или послѣдняго, нѣтъ бóльшаго или меньшаго: но цѣлыя три Ипостаси, соприсносущныя себѣ и равныя. Такъ по всему, какъ и сказано выше, Троица во Единицѣ, и Единица въ Троицѣ почитается. Желающій спастись, такъ да мудрствуетъ о Святѣй Троицѣ. Но нужно есть для вѣчнаго спасенія да и о воплощеніи Господа нашего Іисуса Христа извѣстно вѣруетъ. Есть же правая вѣра, да вѣруемъ и исповѣдуемъ, что Господь нашъ Іисусъ Христосъ, Сынъ Божій, Богъ и человѣкъ есть: Богъ отъ существа Отца прежде вѣкъ рожденный, и человѣкъ есть отъ существа матери, во времени рожденный. Совершенный Богъ и совершенный человѣкъ, отъ души словесной, и человѣческой плоти состоящій. Равный Отцу по Божеству, меньшій Отца по человѣчеству. Который хотя и Богъ есть, и человѣкъ, однако не два, но единъ есть Христосъ: единъ же не премѣненіемъ Божества во плоть, но воспріятіемъ человѣчества въ Божество, единъ всяко, не сліяніемъ естествъ, но единствомъ Ипостаси. Какъ бо душа словесная и плоть единъ есть человѣкъ: тако и Богъ, и человѣкъ единъ есть Христосъ, пострадавшій спасенія нашего ради, и сошедшій во адъ, и въ третій день воскресшій изъ мертвыхъ, и возшедшій на небеса, и сѣдшій одесную Бога и Отца Вседержителя, откуда придетъ судить живымъ и мертвымъ, котораго пришествіемъ всѣ человѣки воскреснутъ съ тѣлесами своими и воздадутъ о своихъ дѣлахъ отвѣтъ: и содѣлавшіи благое пойдутъ въ жизнь вѣчную, [а] злое — въ огонь вѣчный. Сія есть каѳолическая вѣра, которой если кто вѣрно и извѣстно вѣрить не будетъ, спастись не возможетъ. Аминь. Печатается по изданію: Новый Маргаритъ или Святоотеческія наставленія о покаяніи, говѣніи исповѣди и христіанской жизни съ чиномъ Торжества Православія. — Калгари: Издательство «Кладезь», 1998. — С. 298-300. |
Вернуться к оглавлению раздела | Перейти к главной странице